marți, 15 septembrie 2020

DIN ÎNTREBĂRILE UNUI SCEPTIC ADRESATE UNUI SAHAJA YOGHIN (Dialoguri cu mine însumi)

                                                        Al patrulea dialog

(Despre corpul subtil şi despre... minuni)

 

- Te rog să nu râzi de mine, dar am o curiozitate pământeană, la care... tare mult aş dori un răspuns! Deh, eu nu sunt atât de evoluat ca tine!

            - Tu crezi că eu sunt mai puţin pământean? Sau consideri că sunt mai... evoluat spiritual? Trebuie să înţelegi că energia Kundalini trezită în oameni are calitatea de a ne face pe toţi egali în faţa lui Dumnezeu! Dar... care îţi este întrebarea?

           - Dacă aşa pui problema... fie! O să îndrăznesc! Iată: tu ai în-tâlnit-O pe Shri Mataji de atâta vreme, jonglezi cu energia Kundalini cum vrei, meditezi oricând şi oriunde doreşti... Spune-mi: s-au produs schimbări în fiinţa ta, eşti mai... sănătos, mai puternic, mai... inteligent? (după o mică pauză) Faci minuni? Uite, că am spus-o şi pe asta!

           - Trebuie să lămurim mai întâi premisele întrebării tale: pentru faptul că am întâlnit-O pe Shri Mataji înaintea ta, nu am absolut niciun merit! Aşa a fost să fie! Atunci a fost momentul meu, aşa cum acum este al tău! În ceea ce priveşte jongleriile cu energia sau meditaţia... în vârf de copac, în frunzişul verii sau iarna, printre crengi înţepenite de ger... totul nu este nimic altceva decât rodul antrenamentului unei meditaţii zilnice şi făcute cu conştiinciozitate. Bineînţeles, am exagerat niţel cu... copacul, cu... iarna... Meditează şi tu cu regularitate şi o să observi că performanţele nu vor întârzia să apară!

- Remarc faptul că reuşeşti mereu să mă faci să mă simt confortabil în prezenţa ta. Să mă simt... egalul tău! Mă rog: egali în faţa lui Dumnezeu!

            - Nu o iau ca pe un compliment, ci ca pe o constatare. Nu fac niciun efort în acest sens; totul decurge de la sine şi datorită ţie, care te dovedeşti un spirit dornic de cunoaştere şi deschis dialogului. Nici eu nu-ţi fac un compliment!

            - Bine! Continuăm?                                 


        - Continuăm! Deocamdată îţi sunt dator nişte răspunsuri.

            - Da! Despre minuni...

            - Da, dar vom începe cu sănătatea.

            - Ordinea tu o alegi!

            - Energia Kundalini face totul!...

            - Asta am înţeles-o deja!

            - Poate, dar nu ţi-am prezentat încă mecanismul!

            - Există şi un mecanism?! Te urmăresc cu atenţie!

- Da! Există un mecanism subtil. Îţi repet o afirmaţie mai veche: o viaţă întreagă am obişnuit să ne raportăm la fiinţele noastre doar ca la nişte corpuri fizice, vizibile, palpabile şi măsurabile, cu un sistem circulator, altul respirator...

            - Vrei să spui că nu suntem adevăraţi?

            - Nu am spus încă nimic! Doar că...

            - Doar că?

            - Acestea sunt doar caracteristicile corpului nostru fizic!

            - Să înţeleg că mai avem şi un alt corp?!

            - Ce-ai spune şi de existenţa unuia energetic? Al unuia subtil?

            - Iar vorbeşti în parabole!

            - Pentru că trebuie să-ţi dau acces la noţiuni noi!

            - Văd că mai am de învăţat!

            - Nu te-ngrijora! Tot timpul avem ceva de învăţat! Vrei să revenim la corpul subtil?

- Sunt numai ochi şi urechi!

- În relaţia cu Divinitatea, în relaţia cu... Universul, cu infinitul, fiinţa noastră nu mai este caracterizată de corpul fizic, ci de... corpul subtil. Făcând o similitudine cu reprezentarea noastră pământeană, corpul subtil este descris de un sistem de canale (trei principale) şi centri energetici (şapte principali). Continuând similitudinea, putem observa că energia Kundalini se înalţă prin canale şi traversează centrii energetici până îl străpunge pe ultimul – Sahasrara – şi se uneşte cu energia cosmică omniprezentă – ducându-ne în starea de yoga – asemenea circulaţiei vitale a sângelui prin sistemul complex de artere şi vene al corpului fizic.

- Tu vrei să spui că...

- ... aşa cum sângele este considerat determinant pentru corpul nostru fizic, tot aşa, fără energia Kundalini nu am putea vorbi despre viaţa corpului subtil.

- Vrei să spui că energia Kundalini ar reprezenta – prin similitudine – sângele corpului subtil?

- Ceva de felul acesta. Şi dacă sângele nu pulsează prin artere şi vene... organismul suferă, se îmbolnăveşte!

- Iar eu să trag concluzia că, la fel: dacă energia Kundalini nu escaladează şi nu traversează centrii energetici, ne putem îmbolnăvi?

- Puţin cam simplist, dar... ai tras singur o concluzie apropiată de adevăr!

- Recapitulez, să văd dacă am înţeles bine: nu circulă sângele prin corp, nu hrăneşte organele interne, muşchii, creierul, atunci... mor! La fel: energia Kundalini dacă nu urcă prin corpul subtil şi nu traversează centrii energetici, mor, de asemenea?!

- Vreau să-ţi îndulcesc puţin îngrijorarea: nu chiar din prima!

  - Cum adică nu chiar din prima? Mor sau nu mor?

- Nu se moare chiar aşa uşor, prietene! Corpul subtil are calitatea de a te avertiza cu mult înainte de apariţia bolii!

- Cum aşa? Ce, corpul subtil este medicul nostru de familie?!

- Iar îţi funcţionează intuiţia! Da, corpul subtil se comportă asemenea unui medic de familie pentru că, prin intermediul unor înţepături, al unor furnicături la nivelul degetelor sau chiar al centrilor energetici (numiţi chakre – în sanscrită), ne dă semnale de apariţie iminentă a suferinţei!

- Şi, atunci? Ce putem face noi, atunci?

- Cunoscând semnificaţia acestor semnale, putem lucra vibratoriu asupra respectivilor centri energetici, îi echilibrăm şi, astfel, îndepărtăm din faşă cauza suferinţelor nemanifestate încă!

- Măi, cam seamănă a... poezie ceea ce spui tu!

- Doar seamănă; dar să lăsăm... poezia la locul ei!

- Fac eforturi să înţeleg! Luminează-mă, te rog! Vrei să spui că dacă simt nişte furnicături sau înţepături la... uite: degetul ăsta vinovat uneori de obscenităţi printre şoferi – mijlociul – înseamnă că mă voi îmbolnăvi de ceva?

- Da! De stomac, de exemplu! Sau de ficat... sau splina... Aşa că, să ţii degetul la locul lui!

- Măi, să fie! Cum de ai tras tu nişte concluzii aşa de radicale?

- Lucrurile sunt destul de simple! Nu uita că am vorbit tot timpul despre o similitudine între corpul fizic şi cel energetic (subtil)!...

- Îmi amintesc!...

- ... Şi aşa cum în absenţa unei bune circulaţii a sângelui prin sistemul circulator ne-am îmbolnăvi, tot aşa, funcţionarea defectuoasă a centrilor energetici (sau chiar blocarea lor) ar crea premisele apariţiei unor boli...

  - Pentru că...

- Pentru că fiecare centru energetic se ocupă de buna funcţionare a câte unui organ sau grup de organe din corpul nostru fizic!...

- Interesant!... Chiar spectaculos, aş îndrăzni!

- ... Şi dacă centrul energetic nu este bine, este firesc ca şi organele pe care el le guvernează să fie în suferinţă!

- Înţeleg!... Dar... ţi-aş mai pune, totuşi, o întrebare incomodă!

- Tu pune întrebarea, iar eu sper că voi fi în măsură să-ţi îndepărtez şi ultimele îndoieli!

- Tu abia de curând mi-ai trezit energia Kundalini – recunoşti?

- Recunosc! Unde vrei să ajungi?

- Eu nu sunt mort! Uite, am ajuns la această vârstă a maturităţii fără Kundalini, fără ştiinţa corpului energetic!

- Te rog să-ţi aminteşti că nu eu am afirmat că ai muri în lipsa activării energiei Kundalini!...

- Dar...

- ... Eu am afirmat doar că trezirea energiei Kundalini şi evoluţia ei prin corpul subtil ne dă din timp semnale despre viitoarele boli la care corpul nostru fizic va fi expus! Boli ce pot fi preîntâmpinate!

- Da, aşa ai spus! Degetele... Degetul mijlociu... Şoferii... Stomacul... Splina... Ficatul...

- De data aceasta ai reţinut corect! Şi, ca să-ţi completez cunoştinţele, trebuie să adaug că fiecare centru energetic are o corespondenţă în palmele nostre!

- Asta înseamnă că...

- Înseamnă că dacă simţi o furnicătură, o arsură, o pulsaţie la nivelul degetului mic... de la mâna stângă, de exemplu...

- Da...

- ... Trebuie să te aştepţi la ceva probleme ale inimii!

- Eşti aşa de sigur?!

- Din punct de vedere medical, da!

- Mai sunt şi alte puncte de vedere?

- Da, dar le vom dezbate într-un viitor dialog!

- Să înţeleg că discuţia de acum se opreşte aici?

- Da, dar nu înainte de a-ţi oferi această schemă a  corpului subtil (energetic). Uită-te la ea şi studiaz-o: este foarte simplă! Vei primi multe răspunsuri la întrebări neexprimate încă!      

 


         Note de jurnal: scepticul a mai aflat ceva despre energia Kundalini: că ea nu există singură, distribuită haotic, ci străbate un întreg sistem de canale şi centri energetici, foarte clar delimitat şi care se îngrijeşte de buna noastră funcţionare, adică de starea noastră de sănătate: fizică, mentală şi emoţională. Şi-a mai învăţat că acest sistem atât de bine construit are capacitatea de a ne atenţiona din timp asupra eventualelor dereglări de natură fizică. S-ar naşte o nouă şi pertinentă întrebare: cum se poate acţiona în vederea remedierii lor? Dar, se poate? Prietenul sahaja yoghin nu i-a spus nimic în sensul acesta! Sau l-a prins descoperit şi…  nu ştie nici el?


(Apărut în volumul Nevăzutele cărări, Editura PIM, Iași, 2013)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aici aveti posibilitatea sa va puneti bine cu autorul articolului, sa-l "periati" de "sa-i mearga fulgii"!